طرز تهیه کیک پنبه ای

به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه کیک پنبه ای

کیک پنبه ای، طرز تهیه کیک پنبه ای خوشمزه و مجلسی نرم و لطیف با طعم توت فرنگی و ساده در فر و قابلمه ای، cake-panbeyi
دستور پخت کیک پنبه ای خوشمزه در فر و قابلمه

کیک پنبه ای همان طور که از نام آن مشخص است همانند کیک اسفنجی، کیکی با بافتنی نرم و پنبه ای می باشد و بسیار خوشمزه است. این کیک بهترین پیشنهاد برای صبحانه و عصرانه در کنار چایی می باشد و طرز تهیه آن بسیار آسان می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک پنبه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک پنبه ای بدون جوش شیرین را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید کیک پنبه ای خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم کیک پنبه ای
تخم مرغ درشت 2 عدد
آرد دولیوان سرخالی
شکر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شیر یک لیوان
وانیل یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
مارمالاد توت فرنگی در صورت تمایل
مراحل تهیه و پخت کیک پنبه ای

1. برای درست کردن کیک پنبه ای خوشمزه، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. آرد را با بیکنیگ پودر مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. برای شروع تخم مرغ ها را در یک ظرف می شکنیم و با شکر و وانیل هم می زنیم تا کاملا پوک و سبک شود و حجمش دو برابر شود. سپس شیر را اضافه می کنیم و تا حدی که همه مواد باهم مخلوط شوند هم می زنیم.

3. حالا آرد و بیکنیگ پودر الک شده را به تدریج و به آرامی به مایه کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه کیک یکدستی داشته باشیم. هم اکنون مایه کیک پنبه ای ما آماده پخت است. برای پخت اگر از کپسول های آماده استفاده می کنید که نیاز به چرب کردن ندارد. ولی اگر از قالب های بزرگ استفاده می کنید حتما به وسیله روغن مایع آن را چرب کنید و بعدش آرد بپاشید.

4. بعد از آماده کردن قالب، مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در صورت تمایل می توانید یک قاشق مارمالاد هم اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا کیک را برای پخت در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی به مدت 30 تا 40 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

5. برای اطمینان از پخت کیک پنبه ای می توانید چوب خلال را داخل کیک فرو ببرید. اگر تمیز بیرون آمد، کیک پنبه ای شما به طور کامل پخته شده است. امیدواریم از خوردن این کیک پنبه ای خوشمزه و لطیف لذت ببرید.

نکات پخت کیک پنبه ای
کیک پنبه ای شکلاتی

در صورت تمایل می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری از میزان آرد را کم کنید و به جای آن از پودر کاکائو استفاده کنید تا کیک پنبه ای شکلاتی داشته باشید.

کیک پنبه ای قابلمه ای

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید این کیک خوشمزه را داخل قابلمه هم درست کنید. برای این کار کیک را داخل قالب می ریزیم و قالب را داخل یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم. فقط حتما داخل قابلمه یک پایه فلزی بگذارید تا بین قالب و کف قابلمه ای کمی فاصله ایجاد شود. همچنین حتما از شعله پخش کن استفاده کنید و درب قابلمه را دم کنی بزارید و حدود 50 تا 60 دقیقه صبر کنید تا کیک با حرارت کم بپزد.





:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک پنبه ای , کیک پنبه ای , طرز تهیه کیک , کیک خوشمزه پنبه ای , آموزش شیرینی پزی ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 21 ارديبهشت 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی